هدلایت کوهنوردی

ساخت وبلاگ

در اپلیکیشن های کوهنوردی چندین روزه و در توقف های شبانه قطعا به فروغ و روشنایی نیاز پیدا میکنید. برای این مراد شاید اولی ابزاری که به ذهن هر شخصی رسد استعمال از لامپ قوه میباشد. ولی نقص‌ به کار گیری از لامپ قوه آن میباشد که با اشغال کردن دست ها شغل شما‌را محصور می نماید.

برای کوهنوردان، صخره نوردان و غارنوردان ابزاری به اسم هدلایت کوهنوردی پیاده سازی گردیده‌است که جایگزین قابل قبولی برای لامپ قوه میباشد. استعمال از این نوع ابزار سبب ساز میگردد تا در طول تکان و انتقال دستان شما تماما آزاد باشد. این ابزار شبیه لامپ قوه میباشد با این تفاوت که نیازی به در اختیار گرفتن آن وجود ندارد و همچون یک کلاه روی راز قرار میگیرد.

درواقع لامپ پیشانی یک منبع امان نور و روشنایی میباشد که برای عمل‌هایی مانند اسکی در شب، غارنوردی، اسکی صحرانوردی، پیاده‌روی و کوه نوردی شبانه، دره‌نوردی، دوچرخه‌سواری، اردو زدن، ماموریت‌های کمک و نجات، ماهیگیری در شب و بخش اعظمی کار‌های دیگر کاربرد داراست. ولی به کارگیری از این لامپ صرفا محصور به شغل‌های شبانه نمیشود؛ چراکه شما در دل روز هم برای بازدید از یک غار یا این که فرود در دره‌ای ژرف به هدلایت یا این که هدلامپ احتیاج خواهید داشت. در‌این نوشته‌علمی در زمینه ی خصوصیت های هدلایت بهتر و لامپ کوهنوردی و نکات اصلی در هنگام خرید آن کلام خوا‌هیم کرد.

چرا برای صخره نوردی و کوهنوردی به لامپ پیشانی نیاز داریم؟
 چنانچه نو استارت به کوهنوردی کرده‌اید، شاید به التفات داشتن یک لامپ پیشانی تامل نکرده باشید. در اینجا تعدادی برهان برای بایستگی به کارگیری از این نوع لامپ‌ ها را برای شما گستردن خواهم بخشید:

کوهنوردی و کمپینگ در شب
بارزترین استدلال برای داشتن لامپ پیشانی برای کوهنوردی اینست که میتوانید در شب ترفیع فرمائید. کوهنوردی در شب تجارب ای گوناگون از ترفیع تنگ غروب خورشید میباشد. شما تنها توانمند خواهید بود تا آنجا که هدلامپ اذن میدهد مناظر را ملاحظه کنید.

گام زدن های شبانه و اولیه صبح
این وسیله تنهاَ مختص کوهنوردان و کمپینگ وجود ندارد، بلکه حتی برای شما که عادت دارید شب ها به یاور دوستان یا این که خانواده خویش به پیاده رویی بروید، داشتن یک لامپ پیشانی قادر است برایتان کاربردی و دیدنی باشد.

چه فاکتورهایی را بایستی برای تعیین یک هدلامپ عالی در حیث گرفت؟
 هنگام خرید هدلایت مشخصاتی که برای گزینش یک لامپ پیشانی حرفه‌ای می بایست به آن دقت فرمائید دربرگیرنده آیتم‌های مختلفی مشتمل بر: واحد سنجش نوردهی و پیروزی نوروروشنایی، توان باتری، راحتی و تجهیزات مازاد جنس میباشند.

لامپ‌‌های پیشانی متعدد خیر فقط در ترازو نوروفروغ و نوردهی مختلف میباشند ، بلکه دارنده الگوهای مختلفی در فروغ نیز می باشند، که‌این الگوها دربرگیرنده:

لومن (Lumens) یا این که ترازو نوروفروغ
مقدار نوری که بوسیله یک منبع نوروروشنایی به دست میاید در lumens اندازه‌گیری می شود. کلاً تعداد بالا لومن به‌این معنا میباشد که روشنایی بیشتری ساطع میگردد. با این درحال حاضر تعداد بیشتری از lumens نیز نیاز به اقتدار باتری بیشتری دارا‌هستند. به گویش بی آلایش خیس برای فروغ و روشنایی بیشتر نیاز به باطری قادر خیس دارید. پس هنگام خرید برای تعیین لامپ مطلوب این آیتم را به خیال داشته باشید.

معیار فضای قابل پوشش با فروغ از خصوصیت های هدلایت عالی
این آیتم مشخص و معلوم میکند نوروفروغ پخش گردیده با چه زاویه ای فضای روبرو را برای ما پر‌نور و قابل روءیت کرد میکند. هرچه واحد سنجش این مشخصه فراتر باشد فضای بیشتری در نزدیکی می اقتدار روءیت کرد و کاربرد آن برای موفقیت مجاورت است و برای فضای دورتر مشاهده کرد کمتری به ما می‌دهد.

پرتو نقطه ای و هد چراغ خوبب
پرتو نقطه ای یک پرتو متمرکز یا این که باریک از فروغ میباشد که قابلیت و امکان مشاهده فاصله های وقتگیر را مهیا می نماید. این نوع پرتو برای دیدن یک مسیر بدون‌نور هنگام شب بسیار اساسی میباشد.

نوروفروغ قرمز رنگ
لامپ قرمز رنگ مسیر شمارا پر‌نور می نماید و  به شما این قابلیت را می‌دهد تا مشاهده کرد خویش را در ظلمات تهیه نمایید. لامپ قرمز رنگ در شب به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد تا بیشتر از یک لامپ سپید ، گوشه و کنار پیرامونی خویش را مشاهده کنید ، چون چشمان شما عادت می‌نماید تا بالاتر از مسیر نوروروشنایی را مشاهده کنید. همینطور سبب ساز می گردد تا حواس دور‌وبری ها پرت نشود.

شعاع قابل تهیه و تنظیم
توان سازش دربین یک پرتو بزرگ و پرتو نقطه‌ای سبب می گردد که یک لامپ برای بیش تر از یک غرض اثرگذار باشد، براین اساس این نکته ای میباشد که هنگامی یک لامپ پیشانی عالی می خواهید گزینش نمائید بایستی به آن دقت نمائید.

ترازو نور و روشنایی عکس العمل پذیر
نورپردازی واکنشی، یک حرفه‌آوری تازه در لامپ‌های پیشانی میباشد که بسته به اینکه شیء متبوع شما تا چه اندازه به دور میباشد، فروغ و روشنایی را کم و بیش می‌نماید.

ویژگی ها باطری
یقین از بی سر و صدا نشدن لامپ شما در طی مسیر، مهم ترین نصیب برای مراقبت لامپ پیشانی میباشد. پی بردن اینکه چه زمان انتظار دارید باتری شما دوام داشته باشد این فعالیت را راحت خیس می نماید.

 نوع باتری
مورد های منبع تغذیه برای لامپ‌های پیشانی عمدتا دو نوع باتری های قابل شارژ و باتری های استاندارد می باشند. برخی از اشخاص لامپ‌های قابل شارژ را ترجیح میدهند چون دیگر مورد نیاز وجود ندارد نگران تغییر تحول باتری یا این که خرید اسباب تازه باشند. بعضی دیگرنیز سهولت در حمل یک باتری مازاد را برای به کارگیری در شکل تخلیه آن ترجیح می‌دهند. لامپ‌های نیز وجود دارا‌هستند از هر دو نوع باطری را امان می‌نمایند.

مجال شارژدهی یا این که تاًمین فروغ
در بیشتر لامپ‌ها ، سازنده فرصت شارژدهی را به تعداد ساعت بیان می نماید. در واقع استانداردهای صنعتی نیست که کیفیت تست و تأیید این داعیه را مشخص و معلوم نماید. در بیشتر مورد ها، باطری لامپ‌های پیشانی ممکن میباشد وقت گیر خیس از مجال نام برده نوروروشنایی را دفاع نماید، البته نور رفته رفته معدود رنگ میشود.

راحتی به کار گیری
داشتن یک لامپ که ریلکس و پوشیدنی باشد ، استعمال از آن را شادی بخش خیس می نماید. اعتنا به اندازه، وزن، مواد و تنظیمات سد به شما یاری خواهد کرد که چراغی را پیدا فرمائید که برای شما مطلوب میباشد.

خصوصیت های مازاد
برخی خصوصیات درین نوع لامپ ها وجود داراست که شاید تا هنگامی که از آن استعمال نکنید متوجه کاربرد آنها نشوید. در پی یک سری آیتم را پژوهش خوا هیم کرد.

مقاومت در قبال آب و گرد و غبار
مقاومت در قبال هر سطحی از مقاومت آب برای طبقه‌بندی سطح نگهبانی از آب که می تواند مقاومت نماید، یک نرخ نفوذ خواهد داشت. هر چیزی که در مرتبه ۳ و فراتر قرار داشته باشد قوی به مقاومت در قبال گرفتار شدن در نفوذ آب خواهد بود. با یک رتبه‌بندی IPX، لامپ شما نیز از گرد و غبار وارد آن نگهداری گردد. در شرایطی که کاملا لامپ خویش را در آب نگاه دارید، مانند شنا کردن یا این که پرت کردن آن در یک دریاچه، شما بایستی پیرو دست کم IPX - ۷ باشید.

دکمه در اختیار گرفتن فشار
در صورتیکه رخداد می افتد که از دستکش به کارگیری می‌کنید، فعالیت کردن با کلیدهای خرد بسیار طاقت فرسا میباشد. ممکن میباشد یک لامپ  را با یک دکمه بی آلایش ترجیح دهید که بتواند پر‌نور و بی سر و صدا بودن و همینطور پیکربندی دربین شرایط های گوناگون را در اختیار گرفتن نماید.

خصوصیت قفل کردن
این خصوصیت ضمانت می‌نماید که تصادفاً لامپ پر‌نور نشود و قدرت باطری را خالی نکند.

شاخص باتری
یک برگه اکران که واحد سنجش شارژ جانور را علامت می دهد، به شما اگاهی میدهد که آیا نیاز به باتری مازاد دارید یا این که پیش از مسافرت آن را می بایست شارژ نمائید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 110 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 14:55

می دانید که‌این نکته در زمینه‌ی کل هدلایت کوهنوردی امکانات صحت می‌نماید. به طوری که قادر است یک کدام از اصل‌های تک تک معاش شما گردد. کیسه‌خواب نیز قسمتی از آن میباشد و در قبال مراقبت نیکی که از آن میکنید تا برهه زمانی های مدیدی یاور و همیار شما باقی می‌ماند. در صورتیکه می‌خواهید داده ها بیشتری در ارتباط مراقبت و محافظت از این کالای با ارزش داشته باشید، اینجا کلیک نمائید.

یکی‌از اصولی‌ترین شیوه های نگهداری از آن قادر است به کار گیری از ملحفه منحصر به فرد کیسه‌خواب باشد. این ملحفه از آلوده شدن نصیب داخلی دوری می‌نماید. و خودش به راحتی شسته می‌گردد. حتی اشخاصی که به متریال عایق آلرژی دارا‌هستند می توانند توسط ملحفه به راحتی از متاع دلخواه خویش استعمال نمایند.

در‌حالتی که تاکنون با ما همدم بوده‌اید؛ به طبعً میدانید که حضور امکانات کوهنوردی تا چه اندازه التفات دارااست. ولی قیمت تعیین صحیح این اسباب و اثاث، از آن هم بیشتر میباشد! فکر کنید با فرضی سهل وآسان کیسه‌خواب گزینش میکنید و به یک نرم‌افزار کوهنوردی می روید. غافل از اینکه گزینش شما فارغ از طراحی برنامه انجام یافته و  و این مطلوب نبودن تعیین ممکن میباشد سلامتیتان را به خطر بیاندازد. پس با داده ها بی نقص قصد به خرید کیسه خواب کوهنوردی داشته باشید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 94 تاريخ : سه شنبه 7 تير 1401 ساعت: 16:37

در‌حالتی که به‌این فیض رسیدید هدلایت کوهنوردی که دیگر لکه گیری، جوابگو وجود ندارد و کیسه خوابتان نیاز به یک شست‌وشوی مهم داراست، پیش از هرگونه مبادرت به شستن؛ درپی اتیکت و یا این که لیبل نگرش شستشوی کیسه خواب، که معمولاً به وسیله کمپانی تولیدکننده زده می گردد، باشید و از فرمان‌العمل آن تبعیت نمائید. ولی خیلی از اشخاص به جهت طاقت فرسا بودن مراحل شستشوی کیسه خواب ترجیح می دهند آن را به مرکز ها حرفه ای شست و شو تحویل دهند. شستن و کم آب کردن در کم آب شویی‌های گران قدر صنعتی، احتمالاً شایسته ترین روش خواهد بود؛ ولی در صورتیکه خودتان مایل به شستن می باشید، پیش از هرچیزی حواستان باشد، وقت کافی برای این شغل در لحاظ بگیرید، چون کم آب کردن کیسه خواب به تنهایی دستکم 2 تا 3 ساعت مجال می برد. یادتان باشد کیسه خواب‌ لبریز نسبت به الیاف تصنعی بیشتر مجال میبرد.

کیسه خواب کوهنوردی

شستشوی کیسه خواب با دست
برای شستن کیسه خواب از صابون خانگی ‌های فارغ از آنزیم به کار گیری نمائید. ماده شوینده شیمیایی که برای خرقه به عمل میبیرید؛ مطلوب کیسه خواب نیستند؛ مخصوصاً از قابل انعطاف کننده و یا این که ماده آب ژاور، زیر هیچ قوانینی استعمال نکنید.

وان خزینه یا این که لگن را با آب ولرم مالامال نمایید و صابون خانگی را با آب ترکیب نمایید. حواستان باشد با اعتنا به وسعت کیسه و وزن کیسه خوابتان به مقدار ما یحتاج صابون خانگی بریزید، هرچقدر ترازو کف بیشتر گردد، فرآیند آبکشی طاقت فرسا‌خیس و زمانبر‌خیس می‌گردد.

کیسه خواب را داخل محلول آب و صابون خانگی بگذارید، حواستان باشد چنانچه لایه بیرونی کیسه خواب، مال ضد آب دارااست، آن را وارونه فرمائید. با حرکات آرام کیسه خواب را به آرامی باطن وان یا این که لگن تکان و فشار دهید تا صابون خانگی به آحاد سطح داخلی و بیرونی کیسه خواب، کشیده خواهد شد.

به دوران 20 تا 40 دقیقه کیسه خواب را در باطن محلول آب و صابون خانگی رها فرمائید تا بهتر تر بخورد، آنگاه آب وان یا این که لگن را تخلیه فرمائید. فارغ از اینکه کیسه خواب را بلند فرمائید، با لوله کردن کیسه خواب، آب را از آن بیرون فرمایید.

آنگاه مجدد در محیط، آب مالامال نمایید، کیسه خواب را درونش بگذارید و با جنبش دادن آرام کیسه خواب به طور تدریجی آن را آبکشی فرمائید. آنقدر این مرحله را تکرار فرمایید تا‌وقتی‌که کیسه خواب را لوله می کنید برای خروج آب، هیچ حباب صابونی خارج نزند.

شستن-کیسه-خواب-با-دست

شستشوی کیسه خواب با ماشین خرقه شویی
معمولاً اکثر وقت ها کیسه خواب‌ها قابل شستشو در ماشین جامه شویی فارغ از پروانه می‌باشند. (ماشین‌هایی که درب آن ها از جلو میباشد، خیر بالا) ولی در حالتی‌که فضای ماشین معدود باشد، کیسه خواب فضای کافی برای چرخش و پاک شدن ندارد، براین اساس به وسعت داخلی ماشین اعتنا فرمایید.

کیسه خواب را داخل ماشین، با زیپ نصفه در به دور آرام یا این که نصفه آرام قرار دهید. برای اینکه از دمای متعددی استعمال نشود و آب ولرم باشد از مورد‌های مطلوب شست‌وشو به کارگیری فرمایید. بازهم از دست کم معیار صابون خانگی به کار گیری فرمایید تا کف متعددی ایجاد نشود.

برای جریان خوب آب و ماده های شوینده، پیشنهاد می‌‌خواهد شد دوتا توپ تنیس نیز یار و همدم کیسه خواب در ماشین جامه شویی قرار دهید. در‌حالتی که شم کردید بعداز آبکشی همچنان کف باقی میباشد، یکبار دیگر مرحله آبکشی را تکرار فرمایید. در ماشین جامه‌شویی‌های تازه آپشن آبکشی وجود داراست، البته در شرایطی که همچین مورد‌ای عدم وجود، میتوانید همین فرایند را فارغ از ریختن صابون خانگی از راز بگیرید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 90 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 16:07

فراموش نکنید که زیرانداز کوهنوردی هدلایت کوهنوردی مطلوب نوید یک استراحت بهتر و آغاز یک روز مالامال انرژی میباشد. پس عنایت آن را دستکم نگیرید. فاکتور های مهمی برای خرید زیرانداز کوهنوردی وجود دارااست که هرمورد نقش مالامال رنگی در تعیین شما بازی می نمایند. ولی به عبارتی‌طور که گفتیم می بایست با اعتنا به اقلیم مقصد انتخابیتان، نیازهایتان و نوع فعالیتتان مداقه این فاکتور‌ها را معلوم فرمایید. این موردها را با یکدیگر رسیدگی میکنیم:

وزن و وسعت مطلوب
با این فاکتور اساسی به طور کاملً شناخت دارید! به عبارتی‌طور که میدانید این استدلال در تعیین امکانات کوهنوردی التفات ویژه‌ای داراست. و هر چه پیمایش های شما وقت گیر‌خیس گردد، عنایت این زمینه نیز ارتقاء مییابد. پس در‌صورتی‌که عمل‌هایی همانند طبیعت‌گردی‌های زمان بر در پیش رو دارید، تعیین یک زیرانداز کوهنوردی مدل امداد شایانی در بهبود مراحل این کار به ارمغان می آورد.

میدانید که ضمن وزن، وسعت و بعد ها این کالا نیز می تواند بسیار تأثیر گذار باشد. مسلماً شما به مدلی نیاز دارید که با بعدها مناسبش به راحتی در کوله پشتی شما مکان بگیرد.

تناسب  بعد ها متاع
یکی فاکتورهای اساسی در خرید زیرانداز که در خرید مسلما بایستی به آن اعتنا گردد تناسب تحت انداز با قد شما هست. فکر کنید چنانچه فرآورده انتخابیتان از دید قدی برای شما خرد باشد تا چه حد عذاب آور خواهد بود. بعد ها نا‌مطلوب زیرانداز ضمن اینکه آحاد آزادی شمارا می گیرد، عملکرد خویش را به تک تک از دست می دهد! به طوری که نمی‌تواند به نیکی از شما نگهداری نماید.

رویکرد پایین انداز کوهنوردی
روش‌ی این کالا یکی‌از مهمترین اجزای آن به حساب میآید. پارچه‌های منش از متاع پلی‌استر، نایلون یا این که کتان ایجاد می‌گردد. ذیل انداز‌های حرفه ای دارنده روکش TPU می باشند که در قبال جراحت‌ها تماماً مقاوم می باشند. و حتی از لغزش این مال بر روی سطح های دیگر دوری می‌نمایند. بایستی با دقت به نیازتان به ضد آب بودن خط مش نیز دقت نمایید. مثال‌ای از این پارچه‌‌های ضد آب دارای اعتبار پلی استر با روکش آکسفورد میباشد که مقاومت نیکی در قبال رطوبت از خویش آرم می دهند.

خصوصیت عایق حرارتی یا این که فاکتور R
فاکتور R-value واحد سنجش مقاومت زیرانداز کوهنوردی در قبال سوز و سرما هست. هرچه معیار این فاکتور فراتر باشد، فرآورده انتخابیتان عایق عالی در قبال سوزوسرما به حساب میآید. پس این یک معادله تماماً خطی میباشد، به‌این معنا که یک زیرانداز با مقدار R3 3 موازی خوب از یک کالا با مقدار R1 از خویش مقاومت نشانه می دهد و شمارا 3 موازی گرم‌خیس نگه می دارد.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 104 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 15:43

بایستی بدانید که پارچه گورتکس  هدلایت کوهنوردی یک کدام از گران‌قیمت ترین نوع در پارچه‌های تصنعی میباشد ولی با دقت به مختصات بی سابقه آن به طور کاملً قیمت خرید دارااست. خلال این مجموعه GORE-TEX صرفا به مارک های مطرح جهانی اذن استعمال از آن را در محصولاتشان میدهد. در واقع این شرکت آلرژی به سری برای ارائه محصولاتش دارااست و پیش از ورود به بازار تست های متنوعی برای ثابت کارآیی آن اعمال میدهد. به همین ادله میباشد که بخش اعظمی از کوهنوردان به لوگوی کمپانی GORE-TEX با احترام نگاه می‌نمایند و بر این معتقدند که قیمت خرید این تولیدها اثبات شد‌ه‌است.

محافظت از پارچه گورتکس به چه شکل میباشد؟
فرقی نمی‌نماید کدام یک از تولیدات GORE-TEX را خریداری کرده‌اید. یک دستکش کوهنوردی، کفش یا این که کاپشن گورتکس کوهنوردی، در هر شکل می بایست بدانید از آنان چه‌طور نگهداری فرمایید چون یک کالا گرانبها در دستان شماست. اما این محصولات دوام بالایی دارا هستند ولی در صورتی از آنها به نیکی حفظ نشود ممکن میباشد از واحد سنجش کارآیی آنها کاسته گردد. دیدنی میباشد بدانید درزهای لایه گورتکس که با اسم  SEAM شناخته می شوند، در قبال پیچش ۵ تا ۱۶ توشه با‌دوام‌خیس از سبک‌های دیگر می‌باشند ولی به هر هم اکنون کارهایی مثل تا شدن مکرر و ذیل فشار بودن از ترازو تنفس پذیری آن معدود می‌نماید.

شست و شوی درست جامه گورتکس نیز از مواقعی میباشد که بایستی به آن اعتنا اکثری خواهد شد چون در شکل پشت گوش پرتاب کردن ممکن میباشد در یک نرم‌افزار کوهنوردی متوجه گردید که محصولتان مقاومت خویش را در قبال نفوذ آب از دست داده میباشد. آنجا متوجه می شوید که مطلقاً شست و شوی نامناسبی داشتید ولی واقعاٌ آن لحظه برای هر کاری دیر میباشد! بعداز همین الان به درنگ حفظ و شست و شوی درست خرقه گورتکس باشید.

شست و شوی خرقه گورتکس معمولی میباشد ولی سفارش می کنیم به طبعً پیش از هر چیزی به فرمان کار های شست و شوی محصولکه روی برچسب آن میباشد، توجهی داشته باشید. روی این برچسب اطلاعاتی درباره روش شستشو و نگهداری از خرقه پیدا خواهید کرد. عالی میباشد آن را با دست بشویید البته در شرایطی که مایل به شست و شو با ماشین لباسشویی میباشید، از به دور ملایم و آب ولرم تا کمتر از 40 سکو استعمال نمایید. لکه‌بر‌ها و سپید‌کننده‌ها به بافت فرآورده شما صدمه می زنند، بعداز آن‌ها به هیچ وجه به کارگیری نکنید. عالی میباشد از شوینده‌های فارغ از آلکالاین که مختص به شستن متریال‌های حساس مثل ابریشم و پشم می باشند استعمال نمایید. چون PH خنثی دارا هستند واز بروز صدمات احتمالی دوری می‌نمایند. در حالتی‌که برچسب فرآورده به شما اذن می دهد می توانید از کم آب کن نیز استعمال نمایید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 153 تاريخ : پنجشنبه 2 تير 1401 ساعت: 15:35

برخی باتوم ها منحصرا برای آقایان، هدلایت کوهنوردی بانوان یا این که نوباوه ها پیاده سازی گردیده اند ولی اکثریت آنان برای همگی قابل به کار گیری می باشند. مواقعی که‌این تفاوت ها را ساخت می نماید ارتفاع، رنگ و اندازه آن میباشد. در انتها باتومی را تعیین فرمایید که کلیه ی خصوصیت های آن گزینه پسندتان باشد.

بخش های دیگر باتوم های کوهنوردی
سد های مچ دست: بسیار معمول میباشد که کوهنوردان اشتباه از حایل های اختصاصی مچ دست استعمال نمایند. نحوه استعمال ی درست این چنین میباشد که شما دست خویش را پایین حایل بپیچید، زیر ببرید و مجموعه ی باتوم را بگیرید. این تکنیک از مچ و کف دست شما در قبال زخم های احتمالی نگهداری می نماید.

میتوانید ارتفاع سد را برای مجال هایی که می خواهید استراحت فرمائید با تحت آوردن دست خویش، تهیه نمائید. تهیه مطلوب این قابلیت و امکان را به شما می‌دهد تا بایستید] مجموعه ی باتوم را بگیرید، کوله ی خویش را جابجا فرمایید، آنگاه مجدد باتوم را به شرایط پیش از سد آن به دست بگیرید.

دقت داشته باشید بخش اعظمی از حایل ها قابلیت و امکان تهیه از سمت چپ و راست را دارا‌هستند و دارنده نوار های بتونی و روکش دار برای تاول نزدن دستهای شما می‌باشند.

گل باتوم:  باتوم ها معمولا در زیر بدنه خویش مشتمل بر نصیب قابل حملی به نام گل باتوم میباشند. از گل باتوم های درشت در زمین های برفی یا این که گل آلود استعمال می گردد.

سخمه: بخشی از اجزای باتوم که توسط آن باتوم در زمین و برف فرورفته و فارغ از تکان می‌ماند. که‌این عمل سبب ساز عدم لغزش کوه نورد گردیده و احتمال لیزخوردن کوه نورد کاهش می‌یابد. کشش سطحی قابل قبولی رو یخ تولید می نمایند و قدمت باتوم های شما‌را ارتقاء میدهند. برای کاهش ضربه به زمین به کارگیری میگردند. معمولا به طور غیر وابسته هم به فروش می رسند ولی برای زمین های آسفالت مطلوب نیستند.

راهنمای خرید باتوم کوهنوردی
در کنار کلیه موردها که در اینجا بیان شد، تعدادی نکته دیگر ذیل را هم در حیث داشته باشید:

اکثر باتوم های چینی یک توشه مصرف میباشند. درصورتی که فقط هدفتان یکی از دو ساعت پیاده روی باشد، پاسخ میدهند. البته در صورتی درپی قله نوردی و پیمایش های دورازشوخی میباشید، مهمان یکی از دو اپلیکیشن شما خواهند بود.
یک جفت باتوم کیفیت خوب و عالی سالها قدمت می نماید. ابدا مال بی چگونگی را تعیین نکنید.
اشخاص هنگفت وزن (در کوهنوردی بالای ۸۰ کیلوگرم) عالی میباشد از باتومهای با سطح برهه زمانی بزرگتر به کارگیری نمایند.
در شرایطی که هدفتان پیمایش های زمستانی میباشد، درپی باتومی باشید که گل برفهای تبارک بتوان روی آن نصب کرد. در حین برف کوبی متوجه خواسته ما خواهید شد.
طرز به کار گیری از باتوم کوهنوردی
خوشبختانه نکاتی که بتوانند شیوه درست به کارگیری از این باتوم ها را به شما یادگرفتن دهند، وجود دارا هستند. با رعایت این نکته ها و پیشنهاد ها خوب و آسانتر در مسیر خویش قرار میگیرید

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 112 تاريخ : چهارشنبه 1 تير 1401 ساعت: 16:13